עבודה מהבית תמיד מאתגרת ואינה מתאימה לכולם, אך בתקופת הקורונה רובינו בחננו איך עובדים לצד הקורונה. בתקופה שבה נגיף הקורונה מתפשט מיום ליום יותר ויותר, מתמודדת הכלכלה הישראלית עם אחד המשברים החמורים ביותר בתולדותיה. עסקים רבים קורסים, האבטלה שוברת שיאים ומשקי בית רבים לא יודעים איך הם יצליחו לגמור את החודש. כל עסק צריך לחשב מסלול מחדש ולבחון אך עובדים לצד הקורונה.

מדד החזרה לשגרה עומד על חמישים אחוז והמשק חזר רק לחצי מהפעילות שהייתה בו לפני שהקורונה פרצה לחיינו. המשבר הכלכלי מחדד את הפערים שאפיינו את שוק העבודה גם בתקופת טרום הקורונה. קרוב לארבע מיליון שכירים נהנים מכרית ביטחון של חל"ת ודמי אבטלה, אך לעומתם כחצי מיליון עצמאים ועסקים קטנים איבדו את מקור הפרנסה שלהם וממתינים כבר ימים רבים בתקווה שהממשלה תיתן מענה למצוקה שלהם.

גם הפער שבין השכירים המועסקים במגזר הציבורי לבין השכירים המועסקים במגזר הפרטי גדל, בעוד שהשכירים העובדים במגזר הציבורי נהנים מיציבות וביטחון כלכלי, השכירים במגזר הפרטי חשופים
לתנודות במחזור העסקים, להחלטות הממשלה המשתנות לעתים קרובות ולתוצאות המלחמה בנגיף.

להתפשטות הנגיף יש השפעה ניכרת על מספר ענפים. הנגיף משפיע לרעה על הסחר הבינלאומי ועל העסקים המתבססים על יבוא ויצוא, ענף התעופה והתיירות ספג פגיעה קשה, חברות תעופה, חברות הסעה, מדריכי טיולים, סוכני נסיעות מסעדות ועוד השביתו כמעט לחלוטין את הפעילות העסקית שלהם וגם עסקים המאופיינים בהתקהלות כמו אולמות אירועים, מסעדות, קניונים, עסקי הבידור והפנאי ומרכזי קניות מדווחים על ירידה ניכרת במחזורי המכירות, ולא אחת על סגירה, או אפילו קריסה, של העסק.

בימים אלו קשה לפתוח עסקים חדשים מאחר שבימים אלו קשה עד מאוד לצבור קהל לקוחות חדש. אך גם בימים אלו יש להבדיל בין שני סוגים של עסקים, עסק פיזי שבו הלקוח צריך להיות נוכח בחנות כדי לרכוש את המוצר ועסק אינטרנטי שהמכירה בו נעשית מרחוק. אם העסק שלכם הוא עסק וירטואלי, לכו על זה. זה הזמן של העסקים הווירטואליים שניתן לנהל אותן גם בעבודה מהבית, אם העסק שלכם דורש נוכחות פיזית, כעת זה זמן פחות טוב להשקה של העסק החדש.
אך לצד הענפים הרבים שנפגעו יש תחומים שבהם נרשמת עלייה רבה דווקא על רקע משבר הקורונה. רשתות השיווק רושמות עלייה של עשרות אחוזים במכירות. רשתות הפארם מדווחות על מכירה מואצת של תכשירים היגייניים וחברות טכנולוגיה המספקות תשתיות עבור עבודה מהבית מדווחות על צמיחה ושגשוג בצל המשבר.

גולת הכותרת של הקורונה – עבודה מהבית

אין ספק שההישג הגדול של המשבר הכלכלי הנוכחי היא המעבר לעבודה מהבית. תמיד אמרנו שבעתיד נעבוד מהבית, אך זה לא קרה בשל סיבות שונות כמו חשש לפגיעה בתפוקת העובדים, בעיות של אבטחת מידע, היעדר תשתיות מתאימות וחוסר ידע ויכולת של העובדים לעבוד מרחוק.
אלא שנגיף הקורונה הכריח את רוב בעלי העסקים והחברות הגדולות לעבור לעבודה מהבית. באין ברירה, מצאו כל הארגונים והחברות את הדרך להתגבר על אבטחת המידע, על התשתיות הנדרשות ועברו לעבודה מהבית.

התוצאות הפתיעו גם את המתנגדים לעבודה מהבית. בניגוד למה שחשבו בעבר, תפוקת העובדים עלתה ויחד אתה כמות שעות העבודה. כלי התקשורת הוויזואליים, כמו הזום ועוד, הוכיחו כי אפשר לעבוד בשיתוף פעולה גם מרחוק.
סקר שנערך לאחרונה בקרב כ – 3.500 עובדים שהוגדרו כחיוניים ועברו לעבוד מהבית מלמד כי תשעים ואחד אחוז מבין העובדים דיווחו על שביעות רצון גבוהה עד גבוהה מאוד מהעבודה מהבית. גם רוב המנהלים, אם כי בשיעור נמוך יותר, התייחסו בחיוב לעבודה מהבית. רק הורים לילדים קטנים, בממוצע עד גיל שמונה, דיווחו כי הם פחות מעדיפים לעבוד מהבית.

המציאות יצרה גם מקצועות חדשים. כדי לעודד את העובדים בבית, לעזור להם להתארגן נכון, גם מבחינה טכנית, ולהגביר את תפוקת העבודה, קמו יזמים וחברות המספקות ציוד קצה והדרכה של העובדים לשימוש בכלים הנדרשים לעבודה מרחוק. מאמנים ייעודיים מעבירים סדנאות, מעניקים תמיכה לעובדים מהבית, כותבים מדריכים, טיפים ועצות טובות כדי להקל על העובדים מרחוק ולפתור בעיות הנובעות ממצב זה כמו למשל הרגשת בדידות, חוסר ריכוז, היעדר סדר יום ועוד.

האם גם בעתיד כשיחלוף המשבר נמשיך לעבוד מהבית? הדעות חלוקות והתשובות אינן חד משמעיות. המומחים טוענים כי הנהלות הארגונים והחברות יחלקו את העובדים לשלוש קבוצות. הקבוצה הראשונה תעבוד רק מהבית, הקבוצה השנייה תכלול עובדים שיחלקו את זמנם בין הבית לבין המשרד והקבוצה השלישית תכלול עובדים שיעבדו רק מהמשרד. האם זה יבוצע בפועל, ימים יגידו!

  • צ'קים מעוצבים לעסקים

צ'קים מעוצבים לעסקים

24/08/2023|

מה הם צ'קים מעוצבים? צ'קים מעוצבים הינם צ'קים עסקיים עם או בלי לוגו חברה, במגוון צבעים ועיצובים מותאמים לעסקים. שיקים ממוחשבים ופנקסי צ'קים ידניים יכולים להיות מעוצבים בהתאמה לצורכי חברתכם. שימוש בצ'קים מעוצבים מאפשר [...]

  • הדפסת צ'קים לעסקים

הדפסת צ'קים לעסקים – היתרונות!

06/06/2023|

הדפסת צ'קים לעסקים בבית דפוס  כאשר אתם מזמינים צ'קים עסקיים על נייר חלק בחברה שמתמחה בהפקות הדפסת צ'קים לעסקים, אחד היתרונות הבולטים הינו היכולת לבצעה שינויים בהתאמה לכל לקוח. כל השינויים וההתאמות מתבצעים תוך הקפדה [...]

הזמנת צ'קים לעסקים לכל חלקי הארץ  – המשלוח חינם!