אמצעי תשלום לעסק וכל מערך הגביה בכלל הם אבני היסוד של כל בית עסק. ברור לכול שאם מכרתם מוצרים, אתם צריכים לקבל את התשלום עבורם, אך השאלה היא איך תקבלו את התשלום ומהו אמצעי התשלום המתאים לכם ביותר.
שוק התשלומים כולל מספר אמצעי תשלום נפוצים, כסף מזומן, כרטיסי אשראי, הוראות קבע, צ'קים, העברות בנקיות, אפליקציות של תשלום, שיק בנקאי ועוד. לכל סוג של אמצעי תשלום יש יתרונות וחסרונות, הן מנקודת המבט של בעלי העסק והן מנקודת המבט של הלקוח.

מבט קצר על סוגי אמצעי התשלום

שיק זהו שטר הוראה שבו בעל השיק נותן הוראה לבנק למשוך מהחשבון שלו סכום כסף מסוים. את השיק ניתן להעביר למי שהפרטים והחשבון שלו רשומים על השק. השימוש בשיק מאפשר ללקוחות להשתמש בשקים כאשר הם רוצים לשלם בתשלומים. ניתן להשתמש מבלי לפגוע במסגרת האשראי בבנק או במקרים שבהם חשוב להם שהחיוב יתבצע במועד מסוים, מועד השונה ממועד החיוב של כרטיס האשראי. לא תמיד השקים סחירים. אם בעל השיק שרטט על גבי השיק שני קווים מקבילים ורשם עליהם למוטב בלבד, אין אפשרות להעביר אותו לצד שלישי והוא יכול להיפרע רק דרך הפקדה ישירה למוטב ששמו ופרטיו רשומים על השיק.

שיק בנקאי מורכב משני מילים שיק ובנק. כמו שיק רגיל גם שקים בנקאים נמסרים לצד המקבל והוא מפקיד אותם בחשבון הבנק שלו, אך הצד שממנו נמשך הכסף הוא אינו הצד שמוסר את השיק, אלא הבנק. כלומר הבנק הוא זה שחתום על השיק באמצעות מורשה חתימה. שקים בנקאיים משמשים ברוב המקרים לתשלום של סכומי כסף גדולים והם מהווים תחליף לכסף מזומן. כאשר שיק בנקאי הולך לאיבוד המשמעות היא כמו כסף מזומן שהלך לאיבוד.

שיקים ממוחשבים הינם צ'קים לעסקים ולחברות. צ'קים אלו אינם נתלשים מתוך פנקס שקים, אלא מונפקים באמצעות תוכנה מיוחדת להדפסת צ'קים, תוכנה הנמצאת במשרדי החברה. השימוש בתוכנה מייעל מאוד את הניהול הפיננסי של כל בית עסק, הוא חוסך כסף רב לחברה, השקים מאובטחים, הם מסונכרנים עם תזרים המזומנים, הם אינם מועדים לגנבות או לזיופים וכל צ'ק שמודפס נמסר מיד לבעל השיק. גם הסיכויים לטעויות ברישום פרטי השיק קטנים, מאחר והמידע כבר שמור בתוך המחשב והשימוש בו נעשה רק בעת הדפסת השיק. למידע נוסף לחצו על שיקים ממוחשבים.

תשלום באמצעות כסף מזומן הוא תשלום מידי וסופי, תשלום אשר משפר מיידית את תזרים המזומנים וחוסך לבעלי העסקים את הצורך במאמצי גבייה. זו הסיבה מדוע בעלי עסקים רבים מוכנים לתת הנחות משמעותיות עבור התשלום בכסף המזומן.
לתשלום במזומן יש חסרונות: הוא מועד לזיופים ולגניבות ואין אפשרות לבצע באמצעותו עסקאות מרחוק.
כרטיסי אשראי הם אחד האמצעים הנפוצים ביותר בישראל ובעולם כולו. נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מלמדים כי למעלה משמונים וחמישה אחוז מהישראלים מעל גיל עשרים עושים שימוש בכרטיסי אשראי.
השימוש בכרטיס אשראי חוסך את הצורך בנשיאת מזומנים או פנקס שקים, הוא מאפשר לרכוש מוצרים עכשיו ולשלם עליהם אחת לחודש במועד קבוע. כרטיס האשראי מאפשר לבצע עסקאות בתשלומים, עסקאות און ליין דרך רשת האינטרנט בארץ ובחו"ל.
גם בעלי העסקים אוהבים את השימוש בכרטיסי אשראי. ניתן לבצע גבייה מרחוק, להציע פריסת תשלומים ולהגדיל את תזרים המזומנים. אחד היתרונות הבולטים זה שניתן לדעת בתוך כמה שניות האם העסקה אושרה והאם הכסף עבר לחשבון הבנק שלהם.
עם זאת ישנם בעלי עסקים המוותרים על השימוש בכרטיסי אשראי משיקולים של עלויות הכרוכות בשימוש במסופי האשראי.

העברה בנקאית היא העברת כספים באופן אלקטרוני מחשבון בנק אחד לחשבון בנק אחר. היא מתבצעת באופן מידי, היא יכולה להתבצע מרחוק והיא מהווה תחליף לשימוש בשקים ובכרטיסי אשראי. העברות בנקאיות מתאימות להעברות של תשלומים גדולים ופחות מתאימות להעברות של תשלומים קטנים. בעלי עסקים רבים משתמשים באמצעי תשלום זה לתשלום לספקים, לתשלום משכורות לעובדים ועוד וגם היא כרוכה בתשלום עמלה.

יש מספר אפליקציות תשלום דיגיטלי, אך הן משמשות בעיקר להעברת כספים בין אנשים פרטים ופחות להעברת כספים בין לקוחות לבית העסק או בין בית העסק לספקים. את הכסף אפשר להעביר רק למי שיש לו את אותה האפליקציה ויש מגבלות לגובה הסכום שאותו אפשר להעביר.

צ'קים ללקוחות כלל הבנקים 

הזמנת צ'קים לעסקים לכל חלקי הארץ  – המשלוח חינם!

    • צ'קים מעוצבים לעסקים

    צ'קים מעוצבים לעסקים

    24/08/2023|

    מה הם צ'קים מעוצבים? צ'קים מעוצבים הינם צ'קים עסקיים עם או בלי לוגו חברה, במגוון צבעים ועיצובים מותאמים לעסקים. שיקים ממוחשבים ופנקסי צ'קים ידניים יכולים להיות מעוצבים בהתאמה לצורכי חברתכם. שימוש בצ'קים מעוצבים מאפשר [...]

    • הדפסת צ'קים לעסקים

    הדפסת צ'קים לעסקים – היתרונות!

    06/06/2023|

    הדפסת צ'קים לעסקים בבית דפוס  כאשר אתם מזמינים צ'קים עסקיים על נייר חלק בחברה שמתמחה בהפקות הדפסת צ'קים לעסקים, אחד היתרונות הבולטים הינו היכולת לבצעה שינויים בהתאמה לכל לקוח. כל השינויים וההתאמות מתבצעים תוך הקפדה [...]